*www.age4greeks.gr


Age Of Empires & Expansions

Under Constraction - Σύντομα στο A4G

Εδώ θα βρείτε ότι θέλετε για:

  • Γενικές πληροφορίες για το Age Of Empires (AoE)
  • Γενικές πληροφορίες για το Rise Of Rome (RoR)
  • Πώς παίζουμε στο age4greeks (A4G)


  • Γενικές πληροφορίες για το Age Of Empires (AoE)

  • Το Age of Empires (εν συντομία AoE), είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής πραγματικού χρόνου (real-time strategy game) που κυκλοφόρησε το 1997 από την Ensemble Studios και τη Microsoft.

    Είναι το πρώτο παιχνίδι μιας επικής σειράς που καθόρισε τα rts παιχνίδια

    AoE Cover

    intro video



    Στο παιχνίδι ο παίκτης λειτουργεί σαν αρχηγός ενός αρχαίου πολιτισμού.

    Αναπτύσει τον πολιτισμό του σε τέσσερις εποχές (ages), την Stone Age, την Tool Age, την Bronze Age, και την Iron Age
    κερδίζοντας πρόσβαση σε νέες, βελτιωμένες μονάδες με κάθε αλλαγή εποχής.

    Τελικός στόχος είναι η επικράτηση έναντι των υπολοίπων πολιτισμών.

    Ο παίκτης έχει να διαλέξει ανάμεσα από 12 πολιτισμούς, ο καθένας με τα δικά του προτερήματα και μειονεκτήματα.

    Οι πολιτισμοί στο πρώτο Age Of Empires είναι οι παρακάτω:

    Από την Ανατολική Μεσόγειο:

    Greeks,

    Minoans και

    Phoenicians


    Από την Δυτική Μεσοποταμία:

    Egyptians,

    Assyrians και

    Sumerians


    Από την Ανατολική Μεσοποταμία:

    Babylonians,

    Persians, και

    Hittites


    Από την Ασία:

    Shang,

    Choson και

    Yamato.

  • Γενικές πληροφορίες για το Age Of Empires - The Rise Of Rome (AoE)

  • Το 1998 κυκλοφόρησε το expansion με τίτλο Rise Of Rome

    Εκτός από τους νέους πολιτισμούς, το RoR πρόσθεσε και άλλα στοιχεία στο original gameplay του Age Of Empires

    Οι νέοι πολιτισμοί είναι οι:

    Romans,

    Palmyrans,

    Macedonians και

    Carthaginians


    RoR Cover

    intro video



    Rise Of Rome Gameplay



    Πληροφορίες για μονάδες, κτίρια και πλοία του ΑοΕ και του RoR μπορείτε να βρείτε εδώ



  • Πώς παίζουμε Online στο www.age4greeks.gr (A4G) και σε άλλους client


  • Μπορούμε να παίξουμε online με τους παρακάτω τρόπους:

    Μέσα από τον client του age4greeks.gr

    Με direct ip μέσα από το teamspeak server του age4greeks.gr

    Μέσα από άλλους client όπως το voobly (για το οποίο υπάρχει και Ελληνική μετάφραση), το gameranger κλπ

    πρέπει να έχουμε ανοίξει τα απαραίτητα ports στο router μας για να παίξουμε Online - Οδηγίες εδώ


    Ανάλυση παιχνιδιού από το
    http://www.gameworld.gr

    Το Age of Empires είναι ένας τίτλος ο οποίος έχει θρέψει γενιές και γενιές, δημιουργώντας παράλληλα και αρκετούς σύγχρονους «κλώνους», οι οποίοι προσπάθησαν –συνήθως ανεπιτυχώς- να το μιμηθούν. Αν και η ποικιλία στο resource gathering, με τον χρήστη να προσπαθεί να συλλέξει και να συνδέσει διάφορα resources, ήταν πάντοτε πρωτοτυπία του Warcraft, εντούτοις σε ότι έχει να κάνει με σενάριο και εξέλιξη πλοκής ιστορικών γεγονότων, το AoE καταφέρνει για πρώτη φορά να κερδίσει τον χρήστη, αφού τον βάζει πολύ έξυπνα στον ρόλο του ηγέτη μιας φυλής. Σε αυτό βοηθάνε τόσο τα cutscenes, όσο και η πληροφόρηση που σας παρέχεται μέσω των διαφόρων briefings.


    Σενάριο

    Στο Age of Empires, εμφανίζονται συνολικά 12 λαοί: Αιγύπτιοι, Έλληνες, Βαβυλώνιοι, Ασσύριοι, Μίνωες, Χιπίτες, Φοίνικες, Σουμέριοι, Πέρσες καθώς και οι ασιατικές λαοί Shang, Yamato και Choson. Ενώ στο Death Match έχετε την ευκαιρία να τους διαχειριστείτε όλους από την αρχή, στο Campaign ξεκινάτε με τέσσερις. Συγκεκριμένα με τους Αιγύπτιους (σε ένα ελαφρώς πιο απλό campaign), τους Έλληνες οι οποίοι δέχονται λεηλασίες και καλούνται να επαναστήσουνε και να κατακτήσουν Ανατολικά τις πόλεις της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, τους Βαβυλώνιους που υπό τις προφητείες του βασιλιά Χαμουραμπί έχουν ως στόχο τους να επηρεάσουν λαούς και να κατακτήσουν νέες χώρες και τους ασιάτες Yamato, που προσπαθούν να χτίσουν την δική τους αυτοκρατορία. Τα campaigns συνοδεύονται και από cut-scenes, τα οποία συνήθως δείχνουν διάφορες μάχες σε εξέλιξη, οι οποίες απεικονίζουν μία ιστορική εξέλιξη, ανάλογα με τον λαό που επιλέξατε. Πριν από κάθε αποστολή, σας δίνονται ορισμένα ιστορικά στοιχεία σχετικά με την μάχη, καθώς και τα objectives σας. Πέραν αυτού, οι ιστορικές εξελίξεις απεικονίζονται πολύ έξυπνα και στη μάχη. Για παράδειγμα οι Έλληνες συχνά θα δέχονται επιθέσεις από πολλούς λαούς ταυτόχρονα (αφού και στο παρελθόν ως λαός είχαμε αρκετό «πρήξιμο» και από τις τέσσερις κατευθύνσεις). Αντίστοιχα, στους Βαβυλώνιους, η πρώτη αποστολή ξεκινάει με έναν Priest να προσπαθεί να επηρεάσει στρατιώτες για την έλευση του βασιλιά Χαμουραμπί, κάνοντάς τους δικούς του. Το συμπέρασμα είναι ότι κάθε λαός έχει την ιστορία του, κι αυτό απεικονίζεται έξυπνα και μέσα στο παιχνίδι.


    Gameplay
    To resource gathering στο Aoe περιλαμβάνει συλλογή τεσσάρων αγαθών: φαγητό, ξυλεία, χρυσός και πέτρα. Τα δύο πρώτα είναι τεράστιας σημασίας για την επιβίωσή σας ενώ τα δύο επόμενα είναι άκρως σημαντικά για την βελτίωση της τεχνολογίας του λαού σας. Χρησιμοποιώντας εργάτες, μπορείτε να συλλέξετε φαγητό είτε σκοτώνοντας ζώα, είτε συλλέγοντας φρούτα ή (η πιο γρήγορη μέθοδος που όμως είναι διαθέσιμη σε συγκεκριμένες φυλές) ξοδεύοντας ένα μικρό ποσό ξυλείας για να χτίσετε μία φάρμα, η οποία θα σας δώσει μεγάλες ποσότητες φαγητού έως ότου εξαντληθούν τα αποθέματά της. Το ξύλο παράγεται από την κοπή των δέντρων, ενώ ο χρυσός και η πέτρα βρίσκεται διάσπαρτη σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη.
    Το Α και το Ω στο Age of Empires, είναι τα upgrades. Κάθε φυλή στο παιχνίδι, μπορεί να εξελιχθεί σε τέσσερις εποχές (ξεκινάτε από την πρώτη, άρα πραγματοποιείτε τρία upgrades). Η αρχική εποχή είναι αντίστοιχη με αυτή των σπηλαίων. Η δεύτερη εποχή (Tool Age) αντικαθιστά το ρόπαλο και εμφανίζει τα πρώτα τσεκούρια. Η τρίτη εποχή (Bronze age) αξιοποιεί σημαντικά αρκετά μεταλλεύματα, ενώ η τέταρτη εποχή (Iron Age) σας δίνει την δυνατότητα να χτίσετε όλα τα διαθέσιμα upgrades της φυλής σας. Για να κάνετε upgrade από την μία εποχή στην άλλη, θα πρέπει να έχετε χτίσει τουλάχιστον δύο κτίρια της τρέχουσας εποχής αλλά και να έχετε συγκεκριμένη ποσότητα από resources.
    Το gameplay είναι πολύ αργό, κάτι που θα αναγκάσει τους περισσότερους από εσάς να επιλέξουν την ταχύτητα “Very Fast” (συνολικά υπάρχουν τρεις σκάλες ταχύτητας: Normal, Fast και Very Fast). Την αργοπορία αυτή ενισχύει και το γεγονός ότι κάθε κτίριο μπορεί να κάνει μόνο μία ενέργεια κάθε φορά. Ή να χτίσει μία μονάδα ή να πραγματοποιήσει upgrade. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είστε πολύ γρήγοροι στα κλικ σας, όπως επίσης και να έχετε συνηθίσει οπτικά τον ρόλο του κάθε κτιρίου.


    Τα πέντε επίπεδα δυσκολίας είναι σημαντικό ατού του παιχνιδιού, αφού ακόμα κι αν είστε έμπειροι χρήστες, σίγουρα θα δυσκολευτείτε ακόμη και με το Normal (Moderate) επίπεδο. Όσον αφορά τον χειρισμό, το παιχνίδι είναι πολύ απλό και κατανοητό. Εκεί που ίσως να απογοητευτείτε, είναι στο κομμάτι του A.I. των μονάδων σας, οι οποίες ναι μεν αντιδρούν άμεσα σε οποιαδήποτε εισβολή εχθρού σε λογική ακτίνα βολής, αλλά επιμένουν να παίρνουν φαλάγγι τον εισβολέα μέχρι να τον σκοτώσουν. Κι αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να δείτε στρατιώτες σας να έχουν εισβάλει μέχρι και στην βάση του εχθρού. Φυσικά οι βαριές μονάδες μπορεί να εκτοξεύσουν πυρά προκειμένου να σκοτώσουν κάποιον εχθρό που έχει εισβάλει στην καρδία της βάσης σας, αλλά ταυτόχρονα είναι πιθανό να γκρεμίσουν και κάποιο ήδη υπάρχον κτίριο που θα βρίσκεται παραδίπλα!

    Ένα παιχνίδι-θρύλος στον τομέα των real-time strategy.

    Τα βασικά κτίρια κάθε φυλής είναι τα εξής:
    House: Σας επιτρέπει να χτίσετε περισσότερες μονάδες
    Granary: Σας δίνει την ευκαιρία να αναβαθμίσετε την προστασία της πόλης σας.
    Storage Pit: Κάτι αντίστοιχο με το Blacksmith. Εδώ μπορείτε να κάνετε upgrade σε κάθε είδους όπλα και ασπίδες.
    Barracks: Δημιουργεί μονάδες πεζικού
    Dock: Εκτός από στόλο, σας επιτρέπει να χρησιμοποιήσετε ψαρόβαρκες έτσι ώστε (με την συλλογή ψαριών) να αυξήσετε τα resources σε φαγητό.


    Τα γενικά κτίρια που μπορούν να χτιστούν μετά από αναβάθμιση:
    Farm: Ξοδεύοντας λίγη ξυλεία μπορείτε να συλλέξετε φαγητό.
    Archery Range: Δημιουργεί τοξότες
    Stable: Ο σταύλος παράγει ιππικό για τον στρατό σας.
    Siege Workshop: Παράγει βαριές μονάδες όπως καταπέλτες και βαλίστες.
    Market: Κάνει upgrade που αφορούν το καλύτερο harvesting των resources. Ακόμη, μπορείτε να κάνετε trade διάφορα resources μεταξύ των λαών.
    Κάθε λαός έχει και ορισμένα επιπλέον χτίρια. Κάποιοι λαοί μπορούν να δημιουργήσουν Priests, οι οποίοι με ξόρκια κάνουν εχθρικές δυνάμεις δικές τους. Άλλοι λαοί μπορούν να χτίσουν ακαδημία και να εκπαιδεύσουν ικανότατους στρατιώτες. Τέλος, σε κάθε λαό, υπάρχει κτίριο Wonder (συγκεκριμένης μορφής, ανάλογα με τα επτά θαύματα του κόσμου), το οποίο ουσιαστικά είναι το πιο ακριβό και το πιο αργό στην κατασκευή κτίριο, που αποτελεί τρισμέγιστη τσατσιά, μιας και από την στιγμή που θα το χτίσετε ξεκινάει μια αντίστροφη μέτρηση, στο τέλος της οποίας απλά κερδίζετε την μάχη!


    Οι μονάδες που χτίζετε, είναι στην πλειοψηφία τους ίδιες για κάθε λαό, κάτι που δυσκολεύει και τον χρήστη στο να κατανοήσει ποιον αντίπαλο έχει απέναντί του. Συγκεκριμένα υπάρχει το πεζικό, το ιππικό, τα δύο βαριά οχήματα (καταπέλτης και βαλίστα), οι τοξότες (πεζικού ή ιππικού) και η ακαδημία που εκπαιδεύει ειδικούς μαχητές. Κάθε μονάδα έχει τα hitpoints της, την ταχύτητά της, το armor της και το damage της και βέβαια τα upgrades της, τα οποία καθορίζουν και το πόσο μπορούν να εξελιχθούν τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά.
    Το Artificial Intelligence του εχθρού, σε αντίθεση με αυτό των στρατιωτών σας, είναι αρκετά υψηλό. Όλες οι εχθρικές φυλές παίζουν πολύ επιθετικά, στέλνοντας workers από το πρώτο λεπτό στη βάση σας, αποκαλύπτοντας έτσι τα κτίριά σας. Στη συνέχεια θα διαπιστώσετε ότι ο εχθρός ξέρει πραγματικά που χτυπάει και σε ποιες πλευρές χτυπάει. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τις βιαστικές κινήσεις των στρατιωτών σας σε περίπτωση άμυνας, κάνουν το Age of Empires ένα πολύ δύσκολο strategy, ακόμη και στο normal (Moderate) επίπεδο.


    Γραφικά

    Η Ensemble Studios δημιούργησε ένα πολύ όμορφο περιβάλλον, το οποίο διευκολύνει σε σημαντικό βαθμό τον χρήστη στην πλοήγηση. Τα μενού είναι μεγάλα σε μέγεθος, απλά και κατανοητά, ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τον συμβολισμό των κτιρίων στην μπάρα πλοήγησης. Τα διάφορα cut-scenes που συνοδεύουν τα campaigns, απεικονίζουν γρήγορη δράση και διαθέτουν πολύ καλά εφέ, παρά τα διάφορα pixelιάσματα που παρουσιάζονται στα zoom της κάμερας. Κάτι αντίθετο συμβαίνει μέσα στο παιχνίδι και κατά την διάρκεια της μάχης. Ενώ τα γραφικά έχουν πολύ καλή απεικόνιση (μπορείτε να επιλέξετε την επιθυμητή ανάλυση, ανάμεσα σε 640x480, 800x600 και 1024x768), τα οπτικά εφέ δεν έχουν να επιδείξουν κάτι το εξαιρετικό, πέρα από τις σταδιακές καταστροφές των κτιρίων (τα οποία όσο δέχονται χτυπήματα, τόσο τυλίγονται στις φλόγες) και τα διάφορα μικροvisuals των χαρακτήρων όταν είναι Idle (π.χ. οι ιππείς όταν είναι ακίνητοι, κουμαντάρουν το άλογό τους για να το επαναφέρουν στη θέση του).
    Οι λαοί στο Age of Empires, δεν έχουν διαφορές ως προς την εμφάνιση ενώ οι περισσότερες μονάδες είναι κοινές μεταξύ τους. Οι διαφορές εντοπίζονται στα ανώτερα επίπεδα και ιδιαίτερα στην τέταρτη εποχή, όταν κάθε λαός δημιουργεί τα δικά του κτίρια και τις δικές του ειδικές μονάδες.


    Ήχος
    Ένα από τα πιο αδύναμα σημεία του παιχνιδιού είναι η ηχητική του επένδυση. Απ’ την μία πλευρά, στα cut-scenes συναντάμε το ιδανικό ταίριασμα γραφικών και ήχου, που μας φέρνει στην μνήμη εικόνες από κινηματογραφική ταινία. Απ’ την άλλη, η μουσική υπόκρουση τόσο στα μενού όσο και κατά την διάρκεια της μάχης, περισσότερο μπερδεύει τον χρήστη, παρά τον βοηθάει να μπει στο κλίμα της μάχης. Συγκεκριμένα, ορισμένα μουσικά themes έχουν κάποια διαστήματα που για το αυτί ορισμένων χρηστών ίσως να θεωρηθούν ενοχλητικά. Στο κομμάτι των ηχητικών εφέ, ενώ υπάρχει πολύ καλή ποιότητα στα ambient effects (φύση, πουλιά ή ορισμένα ζώα όπως ελέφαντες ή λιοντάρια, τα οποία συναντάτε στον δρόμο σας και αντιδρούν ανάλογα με την περίσταση) αλλά και στα εφέ των όπλων, εντούτοις το voice acting είναι απογοητευτικό, αφού οι φωνές των χαρακτήρων ακούγονται λες και προέρχονται από πρωτόγονους ανθρώπους.

    Multiplayer
    Στο Aoe, μπορείτε να παίξετε μέχρι και 8 παίκτες ταυτόχρονα, όσο online όσο και μέσω δικτύου. Το “Skirmish” αντικαθιστούν οι επιλογές “death match” και “random map”. Σε συγκεκριμένα death match μπορείτε να ορίσετε και ειδικούς κανόνες, π.χ. κάθε λαός να μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο συγκεκριμένες μονάδες ή να χτίσει συγκεκριμένη τεχνολογία.

    Επίλογος

    Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του πρώτου Age of Empires (1997), κυκλοφόρησε και το expansion (Age of Empires The Rise of Rome, 1998) το οποίο διέθετε ορισμένες σημαντικές προσθήκες στο gameplay (όπως unit queue, μιας και μπορούσατε να δώσετε εντολή για περισσότερες μονάδες) ενώ μετέφερε χρονικά το σενάριο στους αιώνες της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Συγκεκριμένα παρείχε 4 νέους λαούς και 5 νέες μονάδες, καθώς και επιπλέον campaigns, τα οποία όμως διέθεταν και ακόμη πιο δύσκολες αποστολές!
    Σε κάθε περίπτωση η αρχή είχε γίνει και τα θεμέλια για να ένα δυνατό real-time strategy, το πρώτο με θέμα σημαντικά ιστορικά γεγονότα της αρχαίας εποχής, είχαν μόλις χτιστεί. Δεν απευθύνεται σε hardcore strategάδες, αλλά σε όσους θέλουν να παίξουν ένα ήρεμο strategy με πολλές πτυχές. Το σωτήριο έτος 1997, το Age of Empires δημιουργεί το δικό του κοινό. Όπως θα ’λεγε κι ο Σπύρος Κλαουδάτος “Μπείτε κι εσείς στην εκκλησία”!

    Θετικά:

    - Πολύ καλή ποιότητα γραφικών
    - Όμορφα cut-scenes
    - Πολυποίκιλο gameplay
    - Δυνατότητα να δημιουργήσετε το δικό σας σενάριο με κάθε παράμετρο
    - Οι…ΕΛ, στην πρώτη τους παρουσία σε strategy!


    Αρνητικά:

    - Ορισμένα προβλήματα στο Α.Ι. των μονάδων σας
    - Ενοχλητική μουσική υπόκρουση
    - Απειροελάχιστο voice acting

    Βαθμολογία

    Γραφικά: 8
    Ήχος: 7
    Gameplay: 8
    Αντοχή: 9
    Γενικά: 8.7 <
    br>Ένα ιστορικό real-time strategy που δείχνει τον δρόμο για όσα ακολουθήσουν.

    Πηγές

    >Επίσημη σελίδα του AoE
    >Επίσημη σελίδα του RoR
    >Heaven Games
    >Wikipedia AoE
    >Wikipedia RoR
    >Wikia

    cron